Nobel Prize


در اوایل ماه دسامبر هر سال، فرهنگستان کهن موسیقی در استکهلم سوئد، پذیرای مهمانان بزرگی است؛ از 6 دسامبر در هر سال هفته ی نوبل آغاز می شود. در این هفته برندگان جوایز شش گانه ی نوبل مشخص می شوند. محققان و دانشمندان علوم مختلف در رشته های ادبیات، فیزیک، شیمی، صلح، اقتصاد و فیزیلوژی-پزشکی این مراسم با اهدای جوایز نوبل در استکهلم(پایتخت سوئد) و اسلو(پایتخت نروژ) به اوج خود می رسد. در ابتدای هفته ی نوبل همه ی برندگان جوایز نوبل دوره های مختلف و خانواده هایشان به هم می پیوندند.

 مراسم اهدای جوایز نوبل


برندگان در هفته ی نوبل تنها یک تعهد دارند و آن ایراد سخنرانی راجع به کشف یا دستاوردی است که به خاطر آن برنده ی جایزه شده اند و این رسمی است که از سال 1901 هر سال تکرار شده است.
امسال، در فواصل برنامه ی اهدای جوایز نوبل، ارکستر فیلارمونیک سلطنتی استکهلم قطعاتی از آلفریدا آندری، جوزف کراوس، روسینی و باخ را به رهبری استفان لارسون و تکخوانی با صدای سوپرانوی سوزان آندرسون، نواختند و سپس مدعوین به ضیافت رسمی شام به افتخار برندگان رفتند. برندگان در این مراسم، سخنان تشکرآمیزی بیان کردند؛ از جمله دیوید گروس برنده ی جایزه ی نوبل فیزیک گفت: «طبیعت در مورد مسائلش همان اندازه سخاوت به خرج می دهد که نوبل با سرمایه اش.»

برندگان جوایز نوبل

Chemistry, Aaron Ciechanover
Chemistry, Avram Hershko
Chemistry, Irwin Rose

Economics, Finn E. Kydland
Economics, Edward C. Prescott

Literature, Elfriede Jelinek

Medicine, Richard Axel
Medicine, Linda B. Buck


Physics, David J. Gross
Physics, H. David Politzer
Physics, Frank Wilczek

برای دیدن عکسهایی از مراسم امسال اینجا را کلیک کنید.
Blogger

Check Google Page Rank