رده بندی معتبرترین دانشگاه های دنیا در سال 2008

به تازگی رده بندی معتبرترین دانشگاههای دنیا به انتخاب موسسه تحصیلات برتر تایمز انجام شده است. دانشگاه هاروارد (از ایالات متحده) همچون سال پیش در رتبه اول این لیست قرار دارد. دانشگاه ییل (ایالات متحده) در رتبه دوم و دانشگاه بریتانیایی کمبریج در رتبه سوم قرار دارد. رتبه های چهارم تا دهم را به ترتیب دانشگاههای آکسفورد، انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا، کالج امپریال لندن، UCL ، دانشگاه شیکاگو، انستیتو تکنولوژی ماساچوشت و دانشگاه کلمبیا در اختیار دارند.



با مروری به لیست 100 دانشگاه برتر در این لیست میتوان دریافت که دانشگاههای ایالات متحده و بریتانیا همچنان از نظر کیفیت آموزشهای آکادمیک در اوج هستند. دانشگاه توکیو، برترین دانشگاه آسیایی است که در رده 19 قرار دارد. باز هم دانشگاههای دیگری از جنوب شرقی آسیا در لیست 100 دانشگاه برتر قرار دارند، از جمله چندین دانشگاه دیگر ژاپنی، دانشگاههای هنگ کنگ(26، 39 و 42) و دو دانشگاه سنگاپوری (30 و 77) و چندین دانشگاه دیگر.

خوب! بهتر است در میان اسامی دانشگاهها در رده های بالا، دنبال نام دانشگاهی از ایران نگردید! بهترین عنوان در میان دانشگاههای ایرانی متعلق به دانشگاه تهران است که در رتبه 485 قرار گرفته است. دانشگاه دیگر ایرانی، دانشگاه صنعتی شریف است که در این رده بندی در رتبه ای در حدود 600 قرار دارد.
Blogger

Check Google Page Rank