طریقه حذف Windows Messenger

یکی از نرم افزارهایی که همراه با نصب ویندوز بر روی کامپیوتر نصب می شود، نرم افزار Windows Messenger است که عملاً برای بسیاری از کاربران بی استفاده است. این برنامه در حالت عادی و از طریق Add/Remove Windows Component قابل حذف نیست و در آنجا نمایش داده نمی شود. با استفاده از روشی که در ادامه می آید قادر به نمایش و در نتیجه حذف آن خواهید بود.

  1. در کامپیوترتان به مسیر نصب ویندوزتان بروید (معمولاً C:\Windows است که ممکن است در کامپیوتر شما مثلاً D:\WinXp یا یک همچین چیزی باشد) و در آنجا فولدری به نام inf را پیدا کنید؛
  2. در این فولدر، فایل sysoc.inf را پیدا کنید و باز کنید (با نت پد باز می شود)؛ پیش از اعمال تغییرات، مطمئن شوید که از این فایل یک کپی در جایی ذخیره کرده اید!
  3. عبارت "msmsgs" را در این فایل پیدا کنید.
  4. در روبروی این عبارت و در نزدیکی انتهای خط، "hide" را پیدا کنید و آن را همراه با کامای قبل از آن حذف کنید. احتمالاً این خط پس از حذف، به صورت زیر خواهد بود:

  5. msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,7
  6. تغییرات را ذخیره کنید.

  7. حالا به Control Panel بروید و Add/Remove Programs را باز کنید و بر روی Add/Remove Windows Components کلیک کنید. در انتهای این لیست، نام Windows Messenger اضافه شده؛ حالا با برداشتن تیک از جلوی آن و ادامه کار این برنامه حذف خواهد شد.


توجه: برخی تنظیمات اجزای فایهای سیستمی نیز در فایل sysoc.inf وجود دارد. بروز خطا در صورت انجام اشباه تغییرات، بر عهده خود ِ شماست!
Blogger

Check Google Page Rank