MozBackup؛ نرم افزاری ضروری برای فایرفاکسبازها

اگر کاربر Mozilla Firefox باشید (نگویید که نه!!!)، شاید برایتان پیش آمده باشد که بر اثر بروز خطایی در برنامه و یا ویندوزتان، Firefox، تمام هوش و حواسش را از دست داده باشد و وقتی که آن را باز می کنید، از شما به خاطر نصب فایرفاکس تشکر کند!!!

خوب! برنامه ای که معرفی می کنم، MozBackup است که کارش پشتیبان گیری (همان backup!) از تقریباً تمامی قسمتهای فایرفاکس - و Thunderbird و ... - است. لیست بخشهایی را که این برنامه از آنها پشتیبان تهیه می کند، در عکس زیر می بینید.


احتمالاً تا الان سوالی که وقتی با این برنامه برخورد کردم برای من پیش آمده بود، برای شما هم پیش آمده؛ درست است: Extension ها!

اگر چه در عکس بالا، عبارت Extensions هم آمده و ظاهراً قابل بک آپگیری است، اما در حالت پیش فرض، این گزینه فعال نیست و برنامه به شما گوشزد می کند که ممکن است برخی Extension ها به درستی کار نکنند و عملکرد آنها پای خودتان است! البته در سایتش گفته است که Extension هایی که بر روی سیستم فولدر درست می کنند و یا تنظیماتشان بر روی کامپیوتر ذخیره می شود، ممکن است مشکل داشته باشند! با این اوصاف، پیشنهاد می کنم، Extension هایتان را همیشه در جای مطمئنی داشته باشید!

فایل پشتیبانی که توسط این نرم افزار ساخته می شود، قابل پسورد گذاشتن است و برای بازگرداندن فایل پشتیبان به فایرفاکس هم به همین برنامه نیاز دارید. حجم این نرم افزار کمتر از 1 مگابایت است و می توانید از اینجا دانلود کنید.
Blogger

Check Google Page Rank