طریقه گذاشتن FavIcon برای صفحات وب

حتماً تا به حال هنگام بازدید از بسیاری از سایتها و وبلاگها، متوجه آیکون کوچکی (معروف به FavIcon) که در کنار آدرس سایت، در addressbar، قرار می گیرد، شدید. بلاگر و ... به طور پیش فرض از آیکون خودشان که - معمولاً لوگوی آنهاست - به عنوان Favourite Icon استفاده می کنند، اما می توان این آیکون را تغییر داد. کافی است کد زیر را در قالبتان، در جایی بین <head> و <head/> قرار دهید و به جای آدرس آن، آدرس آیکون مورد نظر خودتان را وارد کنید.

<link href="http://www.yourhost.com/favicon.png" rel="shortcut icon">

همانطور که می بینید، آیکونی که در آدرس بالا استفاده کردیم، دارای فرمت png است. آیکونهای با فرمت png توسط مرورگر Internet Explorer 6 و قبل از آن، نمایش داده نمی شود، اما در مرورگرهای اپرا و فایرفاکس (تا آنجایی که من می بینم!) مشکلی ندارند. اما اگر حساسیت زیادی به این مساله دارید، می توانید با برنامه هایی مثل IconArt و IconShop و ... آیکون مورد نظر خودتان را بسازید.

برای به دست آوردن آیکونی با فرمت png می توانید عکس موردنظر (سعی کنید کوچک باشد؛ مثل لوگو یا عکس کوچک شده خودتان!) را در برنامه ACDSee، باز کنید و از منوی Modify و Convert File Format، فرمت فایلتان را به png تغییر دهید.

آیا من نمی توانم از فرمت دیگری استفاده کنم؟!
چرا! شما می توانید از فرمتهای دیگری مثل gif هم استفاده کنید!
با کمی جستجو، می توانید آیکونهای زیبایی برای صفحه وب خودتان بیابید.
Blogger

Check Google Page Rank