هفت بازي فلش

فکر می کنم مدت زیادی هست که بازی های دوست داشتنی فلش رو فراموش کرده بودم، اما خوب! فکر می کنم این بار جبران کردم! این قبیل بازیها دارای ویژگیهای منحصر به فردی هستند که باعث شده طرفداران خیلی زیادی داشته باشند و وب سایتهای مخصوص این بازیها به وفور در وب وجود داشته باشد.
بازیهای فلش، اغلب به خاطر فلش بودنشون و استفاده از گرافیک برداری، دارای حجم کمی هستند؛ همین طور، بیشتر آنها کوتاه و ساده هستند و برای دقایقی میتونن سرگرمتون کنند. اغلب با استفاده از کلیدها جهتی و یا موس و بدون نیاز به مهارت خاصی اجرا می شوند و محدودیت سنی هم ندارند و خیلیاشون(مخصوصاً بازیهایی که اینجا معرفی خواهم کرد) کار بچه ها نیست! (اگر نگران سن و سالتون هستین، گفتم! D:).

همین طور که گفتم بازیهای فلش و سایتهاشون زیاد هستند، اما برخی از این بازیها هوشمندانه تر و زیباتر (و البته هرچی کم حجمتر بهتر!) از بقیه هستند که بیشتر منظور من، اونهاست! سعی میکنم بعد از این، اگر فرصت شد و چیز جالبی ببینم، از این بازیها بگذارم (ساعتهای فلش رو هم فراموش نکردم! (; ... اون هم سر جاش).

این بار هفت بازی فلش که به نظرم جالب اومد رو میگذارم، اما دفعه های بعد فوق ِ فوقش یک بازی بگذارم! (: ... ترتیب بازیها، بر اساس زیبایی فکر بازی است (یعنی جالبتر میشن!). برای اجرای بازیهای فلش، نیاز به فلش پلیر دارید. البته اگر مرورگرتون، فلشهای وب را اجرا میکنه، میتونید اینها رو با مرورگرتون باز کنید.

بازی اول: سنگ، کاغذ، قیچی

به نظرتون بازی سنگ، کاغذ، قیچی نیاز به معرفی داره؟! ... بازی کلاسیک جهانی، این بار در قالب فلش!


بازی دوم: 3dMaze (ماز سه بعدی)

در این بازی، یک مهره آبی و یک مهره قرمز در دو کنج یک مکعب وجود دارند که شما با حرکت دادن کلیدهای جهتی و فشردن کلید فاصله (Spacebar) باید مهره آبی رو از مسیر مناسب به مهره قرمز برسونید! برای چرخش مکعب از کلیدهای جهتی استفاده کنید. در صورتی که به طور همزمان کلید شیفت رو پایین نگه دارید، مکعب به جای اول بر میگردد. هدف، صرف مدت زمان کمتر برای انجام کار هست. اگر آنلاین باشید میتونید زمانتون رو ثبت کنید و رتبه تون رو ببینید.


بازی سوم: قطار

این بازی، از بازیهای محبوب من بوده و الان هم گاهی بازی می کنم. این بازی، یک پازل ساده هست که با چیدن مسیرهای مختلف، باید قطار رو به ایستگاه هدایت کنید. هرچه مسیر پرپیچ و خم و طولانی تر باشه، امتیاز بیشتری خواهید گرفت.


بازی چهارم: حباب صابون

در این بازی، باید حباب صابون رو بدون برخورد با دیوارها از میان تونل عبور بدید. بازی، خیلی جالب و به نظر من خیلی هم سخت هست! هر مرحله سختتر و دارای کد مخصوص به خودش هست. در ابتدای بازی میتونید با واردکردن کد یک مرحله، مستقیماً وارد همون مرحله بشید. هدایت حباب صابون تنها با کلیدهای جهتی است.


بازی پنجم: پاندا گلف

در تعریف این بازی باید بگم که به نظر من، یکی از جالبترین بازیهای فلش در تمام قرون و اعصار و از گذشته تا آینده است!!! (:
این بازی هم مثل قبلی دارای مراحل مختلف است و هر مرحله داراری کد مخصوص به خودش هست. مراحل این بازی کوتاه است، اما تعداد مراحل بسیار زیاده! هدف، پرتاب توپ روی سکوی پرچم دار هست. در مراحل بالاتر، وسایل و موانع مختلفی به بازی اضافه می شود.
انجام مراحل این بازی، واقعاً لذت بخشه! حتماً امتحانش کنید!


بازی ششم: دونده در فضا (Space Runner)

این بازی، گرافیک ساده و شیکی داره! هدف، جمع کردن تمام گویهای طلایی هست تا در باز بشه و به مرحله ی بعدی راه پیدا کنید. این بازی هم در هر مرحله دارای پسورد هست و اگر بازی رو تا یه مرحله ای بازی کردید، با داستن پسورد آن مرحله، بعداً میتونید بازی را از همان مرحله ادامه بدید. در مراحل بالا، با وجود موانع تخیلی و فضایی(!!) سخت میشه!
* اسم این بازی رو بر وزن اسم فیلم «رقصنده با گرگ» انتخاب کردم! (:


بازی هفتم: فضاپیما

این هم یک بازی فضایی دیگه س! ... در این بازی که بعضی مراحلش، فوق العاده سخت است و نیاز به تمرکز بالا داره، شما باید یک فضاپیما را از یک سکو به سکوی دیگر ببرید. موانع متحرکش واقعاً کار رو سخت می کنند! سعی کنید که سریعتر این کار را انجام بدید؛ در مورد اهمیت زمان توی این بازی همین رو بگم که زمان بر حسب هزارم ثانیه محاسبه می شود!!!
حتماً سری به رکوردهای جهانی بازی برای مراحل مختلف بزنید!
مطلب جالب دیگه درباره این بازی حجم 25 کیلوبایتی اون هست!!!

Blogger

Check Google Page Rank