چند نکته ی بلاگری

در بلاگر نکته های ریزی دیدم که شاید به خاطر کاربرد کم آنها، کمتر مورد توجه قرار گرفته و در مواقع لزوم مورد سؤال واقع بوده اند. در اینجا چند تا از این نکات رو بیان می کنم.

A. نمایش وبلاگهای شما به طور انتخابی در پروفایل بلاگرتان

تمامش همینی هست که گفتم! ممکن است که شما برای آزمایش و دستکاری قالب وبلاگتون، وبلاگ دیگری ساخته باشید که مسلماً دوست ندارید این وبلاگ در پروفایلتون نمایش داده بشه. برای این کار:

1. پس از وارد شدن به اکانتتون در بلاگر (یعنی در صفحه Dashboard) بر روی Edit Profile کلیک کنید؛



2. پس از ورود به صفحه ی Edit User Profile در زیرگروه Privacy (اولین بخش پروفایل) در روبروی Show my blogs، بر روی Select blogs to display کلیک کنید؛



3. در صفحه ای که باز می شود، اسامی تمامی وبلاگهایی که دارید، نمایش داده می شود. حالا، کافیست تیک را از جلوی اسامی وبلاگهایی که نمی خواهید در پروفایلتان نمایش داده شوند را بردارید.



4. پس از اتمام، دکمه ی Save Settings را کلیک کنید.
5. تمام!

B. عدم نمایش پروفایل بلاگر شما

شاید به هر دلیلی به طور دائم و یا موقتی نخواهید پروفایلتون نمایش داده شود و یا بخواهید ناشناس باقی بمونید. برای این کار:

1. پس از وارد شدن به اکانتتون در بلاگر (یعنی در صفحه Dashboard) بر روی Edit Profile کلیک کنید؛
2. پس از ورود به صفحه ی Edit User Profile در زیرگروه Privacy (اولین بخش پروفایل) تیک را از روبروی عبارت Share my profile بردارید.



3. تمام!

C. پاک کردن وبلاگ در بلاگر

در صورتی که بیشتر از یک پست جدی در وبلاگتون نوشتید، اصلاً این کار رو توصیه نمی کنم. (این وبلاگ بیچاره مگه به شما کار داره که شما هی بهش گیر میدید؟!). نکنید این کار رو:

1. پس از وارد شدن به اکانت بلاگرتون و صفحه ی داشبورد، در زیر عنوان وبلاگی که می خواهید حذفش کنید، بر روی Settings و بعد، Basic کلیک کنید (البته در صورتی که از داشبورد وارد Settings شوید، اولین صفحه ی آن، Basic خواهد بود).



2. پایین ترین قسمت این صفحه را ببینید؛
3. در زیرعنوان Delete your blog، دکمه ی آبی رنگ Delete This Blog وجود دارد. با کلیک بر روی این دکمه وبلاگتان برای همیشه پاک خواهد شد.
توجه کنید! پس از عبور از این صفحه، هیچ راهی برای بازگرداندن آن وبلاگ وجود ندارد و حتی ممکن است در ثبت مجدد همان اسم، به مشکل بربخورید!

D. استفاده از قالب کلاسیک برای بلاگر

اگر پس از نسخه ی جدید بلاگر، وبلاگی ساخته باشید، حتماً قالبتان قالب XML است. اما با توجه به سختی ویرایش قالبهای XML و زبان XHTML، شاید عطای مزایای بلاگر جدید را به لقایش ببخشید و بخواهید از قالبهای کلاسیک بلاگر (که هنوز بسیار فراوان تر از قالبهای نسخه ی جدید بلاگر هستند) استفاده کنید. برای این کار ابتدا از قالب فعلیتان Back-up بگیرید.

بک آپ گرفتن از قالب XML: برای گرفتن بک آپ، به قسمت Template و سپس Edit Html بروید. در قسمت Back up / Restore Template بر روی اولین لینک (Download Full Template) کلیک کنید.

برای اینکه بتوانید از قالب کلاسیک (قالب بلاگر قدیمی) استفاده کنید:
1. پس از ورود به صفحه ی داشبورد، زیر عنوان وبلاگتون، بر روی Layout کلیک کنیدتا وارد صفحه ی Template شوید؛
2. بر روی Edit HTML کلیک کنید؛
2. در پایین ترین قسمت این صفحه، بر روی Revert to Classic Template کلیک کنید!
2. تمام!
حالا می توانید از قالبهای کلاسیک برای وبلاگتان استفاده کنید.
...
... البته قالبهای بلاگر جدید(xml) فارسی را از اینجا هم میتوان تهیه کرد!!!
Blogger

Check Google Page Rank