پیشنهادات یک کتاب جیبی (8)

توضیح: جملاتی که در زیر می‌آید، آخرین سری از جمله‌هایی است که تحت عنوان بالا در این وبلاگ آورده‌ام. مجموعه‌ی این جملات را در یک کتابچه الکترونیکی، با همین نام گردآوری کردم که می‌توانید از اینجا دریافت کنید (در فرمت PDF با حجم 110 کیلوبایت). Divshare امکان پیش نمایش را برای فایلهای PDF هم فراهم کرده است.

خواندن این جمله‌ها را به همه‌ توصیه می‌کنم، حتی اگر شده یک بار این جمله‌ها را مرور کنید و اگر دلتان خواست، چندتا‌یی را که بیشتر به دلتان نشست، جهت یادآوری، روبرویتان (روی همان دیوار!) بچسبانید. نکاتی کوچک، اما -امیدوارم- کاربردی!


141. شعله دوستی های قدیمی را افروخته نگه دار!
142. مراقب کسانی باش که ادعا می کنند صادقند!
143. هرگز در میان دعوا با همسرت اتاق را ترک نکن!
144. در توضیح به هم خوردن یک رابطه عاشقانه به سادگی بگو: «تقصیر من بود».
145. خود را با معیارهای خودت بسنج نه با معیارهای دیگران!
146. فقط برای اینکه بدانی چه مزه ای دارد، ظرف بیست و چهار ساعت آینده از هیچ چیز و هیچ کس انتقاد نکن!
147. هنگام نوشتن جا برای اصلاح بگذار!
148. هنگام مسواک زدن شیر آب را ببند!
149. هر از گاهی راهت را کج کن و از مسیرهای خوش منظره عبور کن!
150. هرگز با کسانی که خیلی ثروتمندتر و یا خیلی فقیرتر از تو هستند از پول حرف نزن!
151. اگر تو و همسرت دعوا داشتید، صرفنظر از اینکه حق با چه کسی بوده، عذرخواهی کن. بگو: «متاسفم که ناراحتت کردم! ممکنه من رو ببخشی؟» اینها کلمات شفابخش جادویی هستند!
152. از گفتن «نمی دانم» نترس!
153. از گفتن «به کمک احتیاج دارم» نترس!
154. از گفتن «متاسفم» نترس!
155. همیشه یک دفتر یادداشت و مداد کنار دستت داشته باش!
156. از زمان یا کلمات با بی توجهی استفاده نکن؛ هیچ کدام قابل بازگشت نیستند!
157. هنگام دریافت ضربه، سرت را افراشته نگاه ندار؛ خم شو و نوسان داشته باش!
158. با عشق ازدواج کن!
159. قهرمان کسی باش!
160. قدر نعمت هایت را بدان!
Blogger

Check Google Page Rank