GTalk ِ گوگل!

اگر چه، کسی ما را دعوت نکرد -یا شاید هم کرد؟!- به بازی بیماران گوگلی، اما از اونجایی که ما ید طولایی در دعوت نامه فرستادن و مکاتبه کردن با خودمون داریم، این پست را در همون راستا و با کمی تاخیر (دیگه یه هفته و ده روز که ارزشی نداره!!!) می گذارم!

شاید بهترین تعریفی که می توان برای Google Talk برای کاربران ایرانی داشت این باشد که: «یه چیزی تو مایه های یاهو مسنجر!». البته بلانسبت Google Talk!!!

Google Talk، یکی از نرم افزارهای محبوب من است که این محبوبیتش دلایل مختلفی می تواند داشته باشد؛ مثلاَ هماهنگی خوبی که با Gmail دارد و اینکه توی GMail هم می شود پیدایش کرد، یا شاید به خاطر سبک و ساده بودنش، اینکه رقیب یاهو مسنجر (غول مسنجرها، البته در ایران!!!) است و یا شاید هم به خاطر محصول گوگل بودنش باشد! البته ثابت شده که واقعاً این نرم افزار، سبک و ساده است و نسبت به MSN Live Messenger و یاهو مسنجر، حافظه CPU کمتری خرج خودش می کند!
در هر حال در این پست، تعدادی از رموز این نرم افزار باحال را خدمتتان عرضه می داریم، باشد که دست از یاهو مسنجر بکشید و به تیم بیماران گوگلی بپیوندید!!!

شکستن خط:
در حالت عادی در Google Talk در یکبار نوشتن، نمی توان خطوط را شکست مگر اینکه:
در انتهای خط Shift را نگه دارید و Enter را بفشارید!

نوشته پرملات(تو پر):
برای تپل شدن نوشته تان، قبل و بعد از نوشته * قرار دهید. مثل:
* این نوشته تو پر خواهد بود! *

نوشته کج:
برای اینالیک شدن نوشته، قبل و بعد از نوشته مورد نظرتان _ بگذارید. مثلاً:
_ این نوشته، ایتالیک می شود! _

کمینه کردن(minimize) پنجره چت:
آن هنگام که پنجره اش فعال است، ALT + ESC را بفشارید!

بازگشت (Restore نمودن!!!) پنجره چت:
WINDOWS + ESC، آن را ریستور خواهد کرد!

بازکردن چندین GTalk!
از منوی Start ویندوز، Run را کلیک کنید و در پنجره باز شده، عبارت زیر را به طور کامل تایپ کنید (به این امید که درایو ویندوزتان همانا C باشد!):

"C:\Program Files\Google\Google Talk\googletalk.exe" /nomutex
Blogger

Check Google Page Rank