This is a SPAM

Spam، ايميلي است كه به طور اتوماتيك براي اشخاص مختلف فرستاده مي شود و اغلب اوقات يك محصول، سرويس و يا وب سايتي را تبليغ مي كند. Spam ها مانند نامه هاي تبليغاتي هستند كه توسط پست به شركت ها يا منازل فرستاه مي شوند. بعضي از Spam ها شامل مطالب فريبننده مي باشند؛ مانند اين جمله: «شما برنده خوش شانس ما هستيد، براي اراسل جايزه كافي است اطلاعات زير را براي ما ارسال كنيد». بعضي ديگر شامل تصاوير و عكسهاي غير اخلاقي مي باشند.

متن بالا تعریفی بود که از دایرةالمعارف فارسی کامپیوتر درآوردم. گاهی اوقات به اسپم ها Junk Mail نیز گفته میشه؛ معادلی که در فارسی برای Spam به کار می برند، هرزنامه است. هرزنامه ها، نامه هایی هستند که به طور ناخواسته در صندوق پستیتون میبینید. این نامه ها که اکثرا حاوی مطالب تبلیغاتی از شرکتهای مختلف هستند، روز به روز تعدادشون بیشتر و بیشتر میشه و به میلیونها آدرس در روز فرستاده میشه!

شاید براتون جالب باشه که اولین هرزنامه چی بود! ... نام این هرزنامه از یک نمایش کمدی تلویزیونی گرفته شده بود و به وسیله ی یک نماینده ی DEC به تمامی آدرسهای ARPANET (آژانس پروژه های تحقیقاتی در آن زمان) در غرب ایالات متحده و در تاریخ 1 می سال 1987 فرستاده شد. نکته ی جالب دیگر این هرزنامه این است که در قسمت متن این هرزنامه، هنوز هم ادامه ی آدرسهای ایمیل رو میشه دید!

پ.ن: به آدرس اصلی سایت توجه کنید!
Blogger

Check Google Page Rank