لانگ هورنی به نام ویستا

حتما پیش از این شنیدید که بزرگترین غول نرم افزاری دنیا یعنی مایکروسافت، در آستانه ی وارد کردن نسخه ی آزمایشی سیستم عامل جدیدش، نام این محصول رو تغییر داد.
در پنج شنبه هفته ی گذشته پس از اینکه در سایتش خبر از اعلام یک خبر مهم در سایتش داده بود در صبح روز جمعه رسما اعلام کرد که نام رسمی سیستم عامل جدیدش موسوم به لانگ هورن رو به ویستا (Vista به معنی چشم انداز) تغییر داده است.
حالا با گذشتن یک هفته پس از اتخاذ این تصمیم این احتمال وجود داره که مایکروسافت با مشکلات حقوقی مواجه بشه! چون محصولات زیادی - و از جمله محصولات نرم افزاری زیادی - با نام ویستا وجود داره! از طرفی مایکروسافت مدعی استکه پیش از اتخاذ این تصمیم وجود نامی مشابه رو در 100 کشور مورد بررسی قرار داده است.

با اینکه تاکنون هیچ موسسه ای از مایکروسافت به طور رسمی شکایت نکرده اما John Well موسس شرکت ویستا (یک شرکت نرم افزاری تاسیس شده در سال 1999) مدعی است که طی روزهای اخیر، دریافت کننده شکایتهای بسیاری از طرف مشتریانش بوده است. این شرکت هنوز اعلام نکرده که از مایکروسافت شکایت خواهد کرد یا نه!

از طرف دیگه این نامگذاری، برای مدیران شرکت نرم افزاری دیگری با نام مشابه باعث بسی خوشحالی بوده، چرا که باعث افزایش بی سابقه ی مراجعه کنندگان به سایتش شده است!
Blogger

Check Google Page Rank