درباره ی شورشی ژاپنی

یک گزارش: اين روزها يك جوان ژاپنى به چهره روز در اقتصاد اين كشور بدل شده است. وى كه تاكافومى هورى نام دارد، ۳۲ ساله است اما در اين سن توانسته بسيارى از مديران پير و سنتى ژاپن را به فكر يا اعتراض وادارد...
تاکافومی هوری
او به شيوه هاى غيرمعمول در ژاپن روى آورده و در عين پشت پا زدن به سنت هاى ژاپن توانسته در پول درآوردن كاملاً موفق باشه. این شخص سعى داره تا بزرگ ترين شركت رسانه اى دنيا را پديد بياره. وى كه در سن بيست و سه سالگى كــارش را با تاسيـــس يك سايت اينترنتى آغـــاز كرده، اكنون در حال خريد شبكـه تلويزيونى فوجى- بزرگ ترين شبكه تلويزيونى خصوصى ژاپن- به شيوه هايى ناجوانمردانه! است. او درست مصداق كتاب انتقادى نخست وزير سابق ژاپن است كه در آن شرح داده شده بود: «وقتى پول داشته باشى مجاز به انجام هر كارى هستى. امروز تربيت جامعه ژاپن چنين نتايجى دارد».
تاكافومى هورى نه تنها عملاً همه چيز رو زيرپا مى گذاره، بلكه با انتشار كتابى به نام «روش ثروتمند شدن - چگونه مى توان ده ميليارد پول درآورد؟» به عنوان يك شورشى تمامى سنت ها در اقتصاد ژاپن را به مسخره مى گيره: «بيهوده ترين كار احترام به افراد مسن است. اين افراد تنها توانسته اند زياد عمر كنند، اما آگاهى هاى خاصى ندارند.» اين مسخره كردن ها بيش از عملكرد هورى مديران ژاپنى را خشمگين ساخته است و انتقادهاى شركت هايى نظير ماتسوشيتا (توليدكننده محصولات پاناسونيك) و يا تويوتا از وى به موضوع روز روزنامه ها در ژاپن بدل شده است.
Blogger

Check Google Page Rank